UTFÖRSÄLJNING: 30 - 70% i hela webbshoppen!

Köpvillkor

Köp- och leveransvillkor

Om HoppiTotta
Företaget har sitt säte i Mullsjö och företagets fullständiga namn är HoppiTotta AB.

Organisationsnummer: 559363-6953

Företagets postadress är:  
HoppiTotta AB
Trollehöjdsvägen 25
56532 Mullsjö.

Önskar du komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

Vi vill att du som kund ska känna dig trygg när du handlar hos oss.
Dom här villkoren är till för dig.
Om du tycker att något är otydligt eller saknar något så maila oss på [email protected]

Beställning och bekräftelse
HoppiTotta AB arbetar kontinuerligt med att göra det enkelt för dig som kund att handla våra produkter.
För att beställa lägger du produkter i varukorgen och klickar dig sedan vidare till kassan.
I kassan fyller du i dina uppgifter.
På fraktalternativ kan du välja postpaket eller att hämta hos HoppiTotta (tidsbokning via mail).

Välj betalsätt och godkänn våra samt Paysons köpvillkor i kassan.
Efter din beställning skickas en orderbekräftelse via e-post.
Obs, kolla din skräppost om du inte hittar någon orderbekräftelse.
Vi reserverar oss för att produkter kan vara slut i lager. Om så är fallet meddelar vi dig innan din order skickas så att du får chans att ändra eller annullera den.

Kontakta gärna oss via mail om du har frågor kring din beställning [email protected]

Presentkort
Presentkort  är giltiga i ett år från utfärdat datum och kan användas i HoppiTottas webbshop.
När giltighetstiden passerat kan kortet inte användas som betalmedel, inte återaktiveras och det kvarvarande värdet kan inte återbetalas. 
Öppet köp gäller ej vid köp av presentkort.

Åldersgräns
Vi tillämpar 18-årsgräns för köp från vår webbshop.

SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Leveransvillkor
Leveranstiden är ca 2-4 Arbetsdagar.
Med undantag för större paket som vi skickar med DHL vilket tar 3-5 vardagar.
Vid större orderingång reserverar vi oss för några dagars längre leveranstid.

Om vi av någon anledning inte hittar din produkt eller om något annat uppstår kontaktar vi dig inom 1-2 vardagar med information.
Vi avsäger oss ansvar för ordrar som tar längre tid att leverera på grund av postens egna leveranstider eller liknande.

Fraktkostnaden för en beställning är 99 SEK. Vid ordervärde överstigande 899 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

HoppiTotta AB står för transportrisken dvs risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig.
Du står för transportrisken vid en eventuell retur till oss.
Vi arbetar med fasta fraktavgifter och debiterar endast en frakt per order.
Vi ansvarar inte för postens interna förseningar.

På HoppiTotta AB har du möjlighet att välja bland följande leveranssätt:

  1. Postpaket 99 sek (Fri frakt över 899 SEK)
  2. Avhämtning hos HoppiTotta AB, utan kostnad, maila för att boka tid till [email protected]

Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter.
Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Rabattkoder
Rabattkoder skrivs in i kassan. I särskilda fall kan rabattkoder inte användas som på tex. redan nedsatta produkter och vid speciella kampanjer.

Skada på paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket!
Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan.
Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Tänk på att dokumentera skadan noga.

Ej uthämtat paket
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (Allt mellan 5-14 dagar), så fakturerar vi dig 200 SEK för att täcka våra kostnader från posten.
Självklart får du tillbaka pengarna för din vara men ej eventuella fraktavgifter.

Pris och betalningsalternativ
Samtliga priser anges i SEK och är inklusive 25% svensk moms.
Vi reserverar oss för eventuella prisfel och prisjusteringar.

HoppiTotta AB samarbetar med Payson  och betalning sker via genom Payson Checkout.

Försök till bedrägerier polisanmäls.
HoppiTotta AB förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Faktura med Payson
Vi erbjuder betalsättet ”faktura” i samarbete med Payson.
Betalningsvillkor är som standard 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 0kr.
För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet.
Alternativt representera ett Företag registrerat i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. 

Vid försenad betalning skickas betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer.
Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag.
Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer. 

Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.
Mer information och fullständiga villkor finns här: https://www.payson.se/sv/anvandarvillkor/

Information om pantsättning
Vid betalning mot faktura kommer fakturan att pantsättas till Svea Bank AB, 556158-7634.

Ångerrätt/Öppet köp

Information om ångerrätt
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Returnerade varor skall vara oanvända och i originalförpackning samt eventuella etiketter skall finnas kvar på plagget. Om så inte är fallet kommer en värdeminskning på upp till 100% av varans värde att dras av vid återbetalning. Du betalar själv returfrakten.

Vid en retur skickas produkten/produkterna till följande adress:

HoppiTotta AB 
Trollehöjdsvägen 25
56532 MULLSJÖ

Glöm inte att lägga en lapp i ditt paket med ditt namn och ordernummer så att vi vet vem returen kommer ifrån
Vi hanterar returer löpande men det kan ta upp till en vecka innan återbetalningen görs.
Återbetalning görs efter att varan har mottagits och godkänts av HoppiTotta AB.

Reklamation
Konsumentköplagen ger dig rätt att reklamera en vara inom tre år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället och det rör sig om ett produktionsfel.
Om du tar emot en vara som det är något fel ska du så snart som möjligt kontakta oss via mail, dock senast inom 60 dagar.

Maila oss ditt ordernummer med en beskrivning av vad som är fel på varan till [email protected]. Bifoga ett par bilder på produkten som visar hela produkten samt felet i detalj.
När vi har mottagit mailet kommer vi att ta ställning till om det rör sig om ett fabrikationsfel på varan och återkomma till dig om reklamationen är godkänd eller ej så snart som möjligt.
Samtliga reklamationer ska godkännas av HoppiTotta AB innan de skickas i retur till oss.

Återbetalning görs efter att varan har reklamerats samt mottagits och godkänts som reklamation av HoppiTotta AB.

Information om Cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande.
Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner.
Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies.
Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

Personuppgiftslagen/GDPR
Vi skyddar dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med Personuppgiftslagen (1998:204) / GDPR.
Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än att korrekt kunna fullfölja din beställning.
Uppgifterna vi sparar är namn, adress, e-postadress och ev telefon/mobilnummer.

(Om du väljer att prenumerera på vårt nyhetsbrev sparas ditt namn och mailadress hos vår leverantör  av mail, Get a newsletter. Om du väljer att avsluta din prenumeration raderas alla dina uppgifter hos Get a newsletter.)

I enlighet med bokföringslagen måste vi spara dessa uppgifter i 7 år.

Du kan som kund alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifter från vårt register.
Om detta önskas så kontakta oss på [email protected].
Personuppgiftsombud är Lisa Berglund, VD HoppiTotta AB.

Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen.
De ändrade villkoren anses som accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se www.arn.se.
För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se: http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.